Świat Śródziemia 2 rasy:

Olog-hai - podgatunek trolli wychodowany przez Saurona. Część z nich zamieszkiwała tereny gór przy Mordorze a inni mieszkali też w Mrocznej Puszczy.
Olog-hai tak jak zwykłe trolle były niezwykle silne i wytrzymałe. Potrafili mówić w Czarnej Mowie. W przeciwieństwie do zwykłych trolli nie bały się słońca i odznaczali się inteligencją.
Po Wojnie o Pierścień większość z nich wygineła.





Dzieci Ilúvatara

Dzieci Ilúvatara, Dzieci Eru (qua. Hini Ilúvataro, Eruhini) − nazwa na określenie dwóch ras, stworzonych z myśli Eru Iluvatar: Pierworodnych, czyli elfów, oraz ich Następców − ludzi.
Kiedy Ainurowie poznali Dzieci w Trzecim Temacie Ainulindale, przywiązali się do nich i lepiej poznali zamysły Ilúvatara. To dla swych Dzieci Eru powołał do istnienia  (Wszechświat) i Ardę, czyli Ziemię, którą następnie Valarowie ukształtowali. Ci z Ainurów, którzy zstąpili na świat, przybrali kształt na podobieństwo Dzieci.
Pierworodni przyszli na świat, gdy na niebie były tylko gwiazdy, natomiast ludzie obudzili się wiele lat później, wraz z pierwszym brzaskiem słońca.






Entowie

Ent
Entowie, inaczej Onodrimowie - jedna z ras Śródziemia. Entowie byli pasterzami drzew, jedną z najstarszych ras w Śródziemiu. Prawdopodobnie zostały stworzone w Pierwszej Erze przez Eru Ilúvatara na prośbę Yavanny. Ich zadaniem miało być strzeżenie drzew przed siłami zła.
Były to istoty drzewopodobne, długowieczne i nierzucające się w oczy, przez co wielu ludzi wkładało historie o nich pomiędzy legendy. Posługiwały się własnym językiem, który zmieniał się wraz z nawiązywaniem kontaktu z elfami. Pod koniec Trzeciej Ery entowie żyli prawdopodobnie jedynie w Fangornie, od wieków jednak nie było wśród nich entian, żeńskich przedstawicielek gatunku, przez co nie było na świecie młodych enciąt. Istnieją pewne przesłanki by sądzić że Stara Wierzba ze Starego Lasu nieopodal Shire, która zaatakowała hobbitów w trakcie ich podróży do Bree jest entianą.
Jeden z entów, Drzewiec, poprowadził Ostatni Marsz Entów na Isengard, przychodząc z odsieczą oblężonym w Helmowym Jarze Rohańczykom i niszcząc potęgę Sarumana zgromadzoną wokół wieży Orthank



 

Hobbici

Hobbici - jedna z ras Śródziemia, zamieszkująca krainę Shire.
Hobbici byli ludem, którego istnienie ludzie często wkładali między bajki. Żyli w swoim niewielkim kraju, nie czując potrzeby podróży i poznawania świata poza nim. Hobbici byli skromnym, aczkolwiek ogromnie starożytnym ludem. Miłowali pokój i ciszę oraz żyzną ziemię. Obdarzeni byli czułym słuchem i bystrym wzrokiem, a choć mieli skłonności do tycia i nie lubili zbędnego pośpiechu, poruszali się lekko i zwinnie. Wcześnie opanowali sztukę szybkiego i bezszelestnego znikania - stosowaną w przypadku niespodziewanego spotkania z Dużymi Ludźmi, z którymi nie mieli ochoty rozmawiać - i udoskonalili ją do takiego stopnia, że ludziom zdawać się może magiczna. W rzeczywistości nigdy nie zgłębiali magii żadnego rodzaju, a ich nieuchwytność była wynikiem wyłącznie wprawy, którą dzięki dziedzicznym zdolnościom, ćwiczeniom i przyjaźni z ziemi wynieśli na wyżyny nieosiągalne dla przedstawicieli roślejszej i bardziej niezdarnej rasy. Hobbici byli bowiem ludem niewielkim, mniejszym od krasnoludów, zdecydowanie mniej przysadzistym i grubym, nawet jesli tylko trochę ustepowali im wysokością. Zajmowali się rolnictwem, zaś uwielbiali historie o bohaterach oraz genealogię własnych rodów. Mieli własny kalendarz. Hobbici ssali czy też wdychali za pomocą drewnianych lub glinianych fajek dym rozżarzonych liści ziela, zwanego liściem lub zielem fajkowym. Hobbitami nie interesował się nikt, do czasów, gdy Frodo Baggins został Powiernikiem Pierścienia. Odróżniamy trzy szczepy hobbitów (Fallohidzi, Harfootowie i Stoorowie).[[nl:Hobbits| 




Hobgobliny

Hobgobliny - wspomniana przez Gandalfa rasa, żyjąca na północ od Mrocznej Puszczy, w Górach Szarych.

Próby wyjaśnienia 

Hobgobliny są prawdopodobnie spokrewnione z goblinami. Według legend ludowych w realnym świecie były to przyjazne i opiekuńcze rodzaje goblinów lub większe i groźniejsze gobliny. W Śródziemiu zaś nie mogły to być z pewnością gobliny przyjazne, co wynika ze słów Gandalfa. Być może była to rasa o groźniejszej naturze i potężniejszej budowie. Być może byli to urukowie.
Mogliby to być też potomkowie hobbitów i goblinów. Niektórzy hobbici mawiali przecież, że Tookowie zawierali związki z goblinami, a potomka hobbita i goblina można nazwać hobgoblinem.
Istnieje też trzecie wyjaśnienie. Otóż Gandalf wspominając hobgoblinów chciał wyperswadować Bilbowi Bagginsowi okrężne obejście Mrocznej Puszczy w drodze do Ereboru. Czarodziej mógł ich po prostu zmyślić, by przestraszyć hobbita.



Huornowie

Huornowie- rasa zdziczałych entów, którzy z wyglądu upodobali się do zwykłych drzew. Żyły w Fangonie, prawdopodobnie także w Starym Lesie.
Huornowie posiadają wielką siłę ale trudno było zobaczyć ich w ruchu ponieważ rzadko się poruszali, często kryli się w cieniu i, jak już wyżej wspomniano, byli niezwykle podobni do drzew. Mimo tego potrafili jednak bardzo szybko się poruszać, zwłaszcza, kiedy działali pod wpływem gniewu. Podczas Wojny o Pierścień huornowie pomogli pokonać Sarumana, najpierw pod Helmowym Jarem wybijając zastępy jego orków, potem biorąc udział w zniszczeniu Isengardu.




Krebainy

Krebainy - rasa wielkich, czarnych, inteligentynych kruków z paskudnym charakterem. Krebainy to symbol złych mocy. Często biorą czynny udział w misjach złych sił, kiedy te ingerują w normalny bieg zdarzeń.
Są przede wszystkim padlinożercami. Nie ma dla nich znaczenia, jaki czas minął od chwili, kiedy ofiara wyzionęła ducha. Z reguły atakują tylko ranne stworzenia, ale za złym podszeptem zabawią się też podróżnym, nie narzekającym na zdrowie, jeśli ten zabłądzi albo przez nieostrożność zawędruje samotnie na tereny ich łowisk.
Mają bystry wzrok, szczególnie wyczulony na przedmioty lśniące i jaskrawe. Krebainy doskonale sprawdzają się w roli powietrznych zwiadowców i szpiegów. Są pospolite w południowych rejonach centralnego Śródziemia, w lasach Fangorn i Dunland, ale można się na nie natknąć w innych miejscach, szczególnie w pobliżu siedlisk zła.




Wargowie

Wargowie, Wilkołaki - inteligentne wilki, wyhodowane w Dawnych Dniach przez Morgotha. Żyli w stadach i często byli poskramiani przez orków, którzy dosiadali ich jako wierzchowców. Wargowie bali się ognia.
Występowali w Rhovanionie, gdzie przybyli przed zakończeniem Czujnego Pokoju i w północnych rejonach Śródziemia. Byli postrachem wśród ludzi. Żyją nadal na północy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz